Lite för nojig kanske?

Jag hade hoppats på att Ina skulle börja äta mycket bättre då hon bara fick torrfoder eftersom hon dissade färskfodret helt, men icke! Igår åt hon bara upp en måltid och det var på morgonen sen resten av dagen åt hon bara några foderkulor åt gången sen ville hon inte ha något mer. Idag har hon inte ens ätit en hel måltid! Det var inte förren 16-målet som hon åt upp hälften av vad jag hade hällt upp åt henne i morse. Inte konstigt att hon sover mycket då hon inte har någon energi. Då hon väl har energi och är uppe och springer, hittar på hyss och är vaken då hoppas man ju på att hon ska äta men inte då heller.
Ska börja dra ner på foder och kanske ge flera gånger om dagen eller bara minska och börja öka allt eftersom jag märker att hon börjar äta bättre. Men hon blir smal så fort tycker jag! Därför som jag är lite nojig när det gäller mat.
En annan tycker ju att det borde vara en självklarhet att en 9 veckors valp ska äta, jag visste sen innan att hon inte var så stor i maten, men hon åt i alla fall då det gör hon knappt nu.
Jaja, ska börja testa med att dra ner på maten i några dagar nu och se om det blir någon förändring framöver annars får jag lov att hitta på något annat.

Kommentarer
Postat av: Heidi

Hej, förstår du är beskymrad över att hon äter dåligt... men det är nästan mer regel än undantag, iallafall första tiden. Men om hon inte får i sig kan du prova att blanda i en rå äggula, en skvätt filmjölk, lite rå nötfärs eller en pyttemängd smält smör. Ger du uppblött kan du prova ge torra kulor ist. Provar du detta och det fungerar lär du få fortsätta men sen å andra sidan gör det kanske inte så mkt om man pjåkar med dom den första tiden.



Hoppas det löser sig! Men jag tror inte du behöver vara orolig=)



Kram

2010-08-07 @ 23:30:46
URL: http://convictions.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0