Träningssugen!!

Nu när man sitter på jobbet och ska få tiden att gå fortare då sitter man ju självklart ute på internet och kollar in en massa roliga hund sidor. Speciellt olika bloggar och kennlar och ju fler man läser om deras träning, tävlings resultat och utställning ju mer sugen blir man själv!
Fick ett mail idag från Tyresö Brukshundklubb (www.tyresobk.se) om att jag nu ska börja en allmänlydnadskurs för valpar under 6mån med Ina. Kursstart den 13 okt, 6x2h. kan knappt vänta lika mycket som jag vill att Ina ska bli lite större så man kan börja träna mer med henne.

Fick jätte bra tips idag av min uppfödare (www.convictions.se) om bra träning för platsliggning och att man lätt kan få ett snabbt läggande samtidigt. Har ej prövat ännu men ska göra det i morgon då Ina får en av sina busskov som bara blir fler och längre per dag. Kul att uttnyttja den tiden till det då hon är som mest allertas.
Tycker dock att det är lite tråkigt att jag inte hinner göra det så mycket på em/kväll då jag måste åka med bussen senast kl 16.17 för att hinna till jobbet denna vecka.
Hon är hemma med Perra nu sista kvällen sen åker han ut på sjön i morgon efter middag. Har då pratat med grannen om de vill passa henne från ca kl 16.10-00 ons-fre och det kunde de ju inte tacka nej till då Ina charmar alla som träffar henne med sina oskyldiga bruna valpögon. Vem kan motstå dom? ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0