Trötter fast med en del träning :)

Idag har Ina varit en riktigt liten trötter. sovit större delen av dagen. Strax efter 12-tiden fick jag hålla henne vaken lite extra just för att jag inte vill lämna henne ensam hemma då hon är som piggast. Går ut med henne strax innan fuyra så att jag ska hinna med bussen som går 16.17
Idag behövde hon i alla fall inte vara ensam hemma allt för länge då min granne slutade tidigare idag.

Fast Ina har varit trött idag har jag hunnit med en del träning.

1. Miljöträning. Då hon inte gillar bussar, lastbilar, snabba bilar som låter lite extra så passade jag på att sitta vid busshållsplatsen hemma vid mig med henne så att hon ska vänja sig trafikljud. För hon kommer att behöva åka en del lokaltrafik med mig då innebär det att åka buss. Kan inte bära in henne hela tiden för hon kommer att bli större. Det gick helt okey men det är något som jag ska börja göra varje dag nu till att börja med, sen får jag ta in henne till centrum på busshållsplatsen där och vänja henne att vara lugn och orädd bland bussar som åker förbi en och stannar vid en.

2. Ligg. har gått väldigt bra idag. Har fått till en del snabba läggande på henne idag så det går framåt.

3. Kloklippning. Idga tog jag alla klor sokm behövdes. Jag hade henne i mitt knä och höll hon med en fast med mjuk hand. Det gick så bra man kunde vänta sig. Efter varje klo blev hon som en ål men lugnade sig varje gång jag började prata och klappa henne på magen sen var det bara att ta nästa. Och självklart fick hon mycket beröm för varje gång hon var duktig :)

Och en hel del bus har vi också hunnit med idag ;)



Sen måste jag komma med några minus för idag som jag ska börja med från och med nu.

1. Hon har börjat gå fram till folk när jag har henne lös, framför allt barn. Det är jätte bra att hon inte är skygg mot folk inte alls det. Jag vill kunna ha henne lös när jag är ute och går med henne utan att hon ska bry sig om andra personer/hundar om inte jag vill det.

2. Hon har fått upp ögonen för fåglar nu. Så nu är det sten hård koll på henne och bryta direkt när hon får upp intresset för att börja jaga fåglar. Vill ju inte ha en jakthund varje gång man ska ut på promenad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0