Miljöstärkande

Då är det bara jag och lilla Ina hemma då Perra har åkt ut på sjön idag. Ina kommer nog verkligen att sakna att få ligga i soffan och sängen nu då hon inte får göra det för mig :)

Har tränat en del på ligg idag med henne, det gick ganska bra. Mycket fortare idag än vad det har gjort tidigare. Kanske för att hon är mer intresserad av att vilja lära sig plus att man har godis. Belönar henne inte alltid med godis, försöker variera så mycket som möjligt med social belöning och godis och själv klart med lite lek.

Prat om belöning och lek så upptäckte vi en kundvagn som antagligen några ungdomar har tyckt varit roligt att sno och dumpat vid gångbanan hemma hos mig. Den har jag använt mig av igår och idag. Slår lite på den och för oljud samtidigt som jag vill väcka Inas nyfikenhet och stärka henne med oljud, gå på galler och att våga gå fram och undersöka saker som gör henne tveksam, osäker och rädd.
För mig är det viktgt att hon ska kunna klara att undersöka diverse saker ute när vi är ute och går. För det kommer bara att underlätta mig och henne i framtiden.

Idag när hon gick igenom vagnen första gången var det självklart jätte läskigt men andra och tredje gången gick det mycket bättre. Hon gick till och med igenom utan att jag behövde locka henne med godis.
Älskar när sånt händer, man verkligen ser i ögonen på henne hur hon växte. Att hon vågar genomföra något som hon först tyckte var lite obehaglit sen inga problme alls.

Kommentarer
Postat av: Malin

Pratar inte sååå högt om det med körkortet, har haft uppehåll HELA juli månad, drygt som fan. Men kan iaf säga att halkan är nästa steg..... =)

2010-08-19 @ 13:24:27
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Malin

Hehe, ingen fara så, de flesta vet att jag håller på med körkortet. Men det e bara så drygt att det går så långsamt för mig :P Men det är ju mest för att jag är så jäkla rädd/feg :P hehe

2010-08-19 @ 20:21:07
URL: http://zillaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0