Tillbaka till vardagen i Tyresö

Då är jag och Ina tillbaka till vår vardag hemma i Tyresö.
När vi kom hem i torsdags kväll tog jag en långpromenad med Ina då hon har åkt buss och tåg i ca 5h. Tog även med mig lite godis och hennes lilla kampsnöre för att aktivera henne så hon får röra på sig efter allt stilla liggande/sittande under resan hem. Promenaden gick hur bra som helst och vi hade jätte kul men små övningar som: Hämta, ligg, här och kom. Självklart blev det en hel del bus också. När vi är hemma och ska gå in märker jag att jag har tappat hemma nycklarna! Som tur var var grannarna hemma som brukar passa Ina då jag är och jobbar hemma. Fick ta hennes nyckel så länge innan jag fick tag i den andra extra nyckeln av Helena.
Letade efter nycklarna i ca 1h på torsdags kväll med hjälp av en ficklampa hittade dem inte, fredag morgon hittade dem inte... lite surt men vad ska man göra? Får så lov att kopiera nycklarn aoch hoppas på att ingen vet vart nycklarna går.
Sen har helgen varit väldigt lugn då jag har jobbat natt 18-06 fre-söndag. Ina fick vara med grannen från kl 17 till mellan 22-23 på kvällarna då jag inte vill att hon ska vänja sig vid att sova över hos dem jämt och att hon ska kunna vara ensam hemma. För hon ska inget annat än att sova på nätterna. Fast skulle hon ha gnällt/ylat allt för länge och mycket så kunde grannen hämta henne och låta henne få sova hos dem i alla fall. Så duktig som Ina är så har grannen fått sluppit hämta henne på natten.

Idag tog vi oss en tur i skogen i ca 40 minuter. Blev en del springandes upp och nerför stenar och stigar, hade det hur roligt som helst. När vi kom hem var Ina helt slut och hon ligger och sover än :P
När hon vaknar blir det en mindre tur så hon får göra ifrån sig sen gå in igen innan man beger sig till affärn för att handla.

Protest för att åka eller har bråttomt för att komma iväg?

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej! Kul att du kikade in på min blogg - antar att du hittade den via Conviction´s hemsida! Jo, visst liknar de varandra Ina och Maya! =) Kul att läsa om ert resande och påhitt... här kommer jag garanterat kika in fler gånger! Må så gott båda två!

2010-09-23 @ 10:24:39
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba
Postat av: Sandra

Jasså du bor på Tyresö rakt;) Trivs ni där;)?

Ina är oerhört söt och du verkar lyckas bra med henne! Är det någon som kan så är det du ^^

Kram

2010-10-12 @ 16:50:57
URL: http://zandraedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0