Nu är verkligen vintern här

Idag har det varit mer än -10 hela dagen. Då jag inte har något täcke till Ina oc Rozz och inga planer på att köpa några heller då de växer så de knakar.. Ina bryr sig inte allt för mycket om kylan, hon tycker bara att det är skoj att springa omkring i snön och nosa efter något spännande i snön. Rozz däremot är inte alls lika förtjust i kylan. Han går och huttrar hela tiden och vill knappt leka. Får väl lite bus skov för sig med Ina men oftast märker man att om han själv fick välja så skulle han helst bara vilja gå ut och göra sitt sen bara gå in igen i värmen.
Igår var det då mycket mildare väder, då blev de en lånt vistelse ute. Var ute i mer än 1h med en massa bus. Det tog på dem bägge kan jag lova. Därför kände jag också att det fck bli en vanlig promenad idag innan jobbet då de fortfarande visade sig vara slöa. Jag antar att det är mycket pga av väderförhållandet med kylan och sen blir det ju självklart jobbigare att springa i snön. Det vet man ju själv dåp man är och plusar runt i snön.

Men lite träning idag inne blev det. Köpte mig en apportbock för inte så länge sen. Tänkte börja lite med nu. Rozz Var först på att bara gripa den i munnen, han var det inga problem med. Han var rätt duktig för att vara första gången. Ina däremot väntade bara på att jag skulle säga något komando åt henne. Med Ina kommer jag att få jobba mycket med då de gäller apporten. Vilket förvånar mig mycket.
Rozz är den som inte är den föremålintresserade men som var mest intresserad av apportbocken, Ina som älskar föremål att hämta m.m var inte alls intresserad av apportbocken. Lustigt sånt är ibland :)

Just nu känner jag att jag verkligen skulle vilja ha någon/några att träna tillsammans med.. Det är både bra för mig och hundarna + att det är kul att kunna bolla ideér, tips å trix.
Ska börja gå på träningskvällarna som är på tisdagar med Ina som hålls på bruks nu. Känns som om att hon är tillräckligt "stor" att orka gå dit bara vara där en kort stund för att sedan gå hem igen. Rozz får jag nog vänta ett tag till med då jag inte har körkort.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0