Conviction´s Granat, Rozz

Var och hälsade på hos Conviction´s igår. Blev väldigt kort tid då min chaufför inte gillar att köra i mörker. Det är en STOR nackdel till varför man inte har lyckats med att ta körkort själv än :(
Hade mer än gärna stannat ett tag till och umgås med Heidi med familj och alla valparna. Och självklart så kunde man ju inte låta bli att ta med sig en liten valp :) Var mest därför som jag åkte dit endå. Har alltid velat haft två hundar. För mig känns det mycket bättre med att ha två valpar nu i stället för att vänta tills Ina är 1 eller 2 år gammal. För då har man verkligen mycket att göra. Nu kan jag lära båda samma sak samtidigt utan att behöva sätta en  hund åt sidan för att angagera mig i en valp. Visst, det blir lite så nu också men samtidigt när jag är ute med den ena blir det ensamträning samtidigt för den andra.

Känenr verkligen att jag valde rätt valp. Det stod mellan Rozz (Granat) och Ghostrider. Nyfikna på hur Ghostrider och de andra underbara valparna ser ut besök gärna Conviction´s blogg eller hemsida. Deras länk finns under Länkar.
Ghostrider var en riktigt underbar liten kille. Han var verkligen social och älskade att bli klappad, sökte verkligen uppmärkasamhet hos en och överröste en med pussar i hela ansiktet och naffsade (hårt) på hakan.
Varför jag valde just Rozz var för att han var den som kunde lugna ner sig mest då han satt hos mig samtidigt då alla de andra valparna var jätte ivriga och pussade en i hela ansiktet med lite kärleksnaffs i mellan åt. Rozz var också väldigt generös med pussar och kärleksnaffs på hakan sen är han väldigt nyfiken och mer envis än Ina. Där skiljer dom sig. Ina är inte alls den som är först fram och kolla in saker/läget men inte heller den som backar alla gånger. Rozz är verkligen nyfiken av sig, vill han kolla upp en sak gör han det. Kan gå ifrån en ca 15m ena stunden och i nästa verkligen gå bakom hälarna och har koll på en. Så man måste ibland kolla sig för vart man sätter fötterna så man inte kliver på han :)

Rozz och Ina funkar jätte bra ihop, Ina blir lite för ivrig ibland. Rozz är duktig på att säga ifrån och det är inte alltid Ina lyssnar då får man gå emellan men oftast går det jätte bra.

Just nu ligger de och sover tillsammans efter en del bus och promenader. Rozz är verkligen en riktig mysig kille precis som Ina. Lägger man sig på golvet tillsammans med dom då har man en varsin go hund varsin sida som man ligger och håller om :)

Rozz


Bus



Vila :)


Kommentarer
Postat av: Sanni

Nej, men vad roligt med en till valp :D Lycka till med honom :)

2010-10-18 @ 23:18:50
URL: http://www.sannisunshine.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0