Ina har gjort det IGEN!

Ja, min lilla dam har hunnit med mycket..
Blev ett veterinärbesök med henne i veckan då vi var uppe i Härnösand och hälsade på under 6 dagar.
Orsaken till besöket var på grund av hennes vänstrabakben. D och hans kära bror har en förkärlek till bollkastning vilket Ina verkligen älskar! Men det slutar aldrig lika lyckligt efter några timmars vila eller dagen efter då hon verkligen INTE vill använda benet! Haltar sig fram, sätter inte ner tassen helt och säger självfallet inget då man är där och klämmer och känner. Visar inget tecken alls på någon smärta. Har märkt detta tidigare efter efter en längre tur i skogen eller då jag har försökt cyklat med henne men då har jag låtit henne få vila i flera dagar i tro om att det kan ha varit en muskelsträckningen eller växtverk. Efter denna bollkastning från förra helgen var det extremt! Då visade hon endå tecken på smärta då jag böjde och sträckte på benet så blev var jag verkligen tvungen att kolla upp det. Fick tid hos veterinären i onsdags då det var fullbokat under hela tisdagen. Då hade hon större delen slutat visa någon som helst smärta men man såg endå en tendens för smärta då hon ibland hoppade till lite försiktigt. Villket gjorde det väldigt svårt för veterinären att bedöma vart i benet hon hade ont och ville därför inte röntga benet utan i stället fick det bli medecinering på Metacam, koppeltvång och vila i 2 veckor. Veterinären misstäknte att det kunde vara en muskelansträgning eller en infalmation i någon muskel i benet, där av medecineringen. Där efter börja suksesivt med lite mer ansträngande aktiviteter. Skulle det visa sig att det inte har blivit bättre då ska jag kontakta Bagarmossen för en till koll och eventuell röntgen för att se om det är något med benen ändå.

Hoppas verkligen att hon blir bättre i benet och att man kan börja jogga med henne! hon gillar verkligen det. Hon fick följa med för några veckor sedan och man såg verkligen hur hun bara njöt av att få vara ute och jogga :)


Har även lite bilder som jag ska dela med mig men de är tyvärr på datorn hemma och själv är jag på jobbet nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0