Valpar kan vara dyra i drift...

Ja då är man sänglös heltplötsligt..
Blir så då man har två busar hemma och en som inte är 100% rumsren, men kan inte säga att jag vet till 100% vem som är den skyldige. Har bara mina aningar. Kom hem igår, Perra var så snäll att han satt uppe tills jag kom hem från jobbet, strax innan 01 för risk att hundarna inte skulle kissa i sängen min igen då jag inte hade någon bäddmadrass. Men ack så fel vi hade!
Gick och la mig, sängen var nästan helt orörd, kuddarna hade flyttat lite på sig men mer tecken än så var det inte. Tills jag la mig, känner något blöt i fotändan, kände på tecket det var torrt men det fanns en stor blöt fläck som inte var vatten, så det är den sängen. Tur att vi har en stor uppblåsbarmadrass som man blåser upp med hjälp av eluttag :)
Men det blir i alla fall till att köpa en ny säng till Perra då det var den jag hade. Så själv får jag vänta med min dubbel säng ett tag till :(



Lite roligare nyheter är iaf att Rozz lyfter mer eller mindre hela tiden på benet nu och Ina tror jag är på god väg in i första löpet. Ser lite tecken på det sen börjar Rozz att intressera sig lite för mycket av hennes bakdel :P


Kommentarer
Postat av: Andrea

Hej! Om du inte kör med bur så prova med att begränsa ytan för dem om du har möjlighet - så att busarna inte kommer åt sängen/soffan. Genom åren har vi lärt oss att hanvalpar kissar lite oftare än tikvalpar (även om de är rumsrena, så kanske de inte orkar hålla sig lika länge - dock är det väldigt individuellt) och det har även våra tikar gjort i samband med sina löp (tänker på att du märker att Ina är på väg in i sitt fösta).

Ha det gott allihop!

2010-12-05 @ 08:50:46
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba
Postat av: Sanni

Hej igen!

Anledningen till varför jag inte alls tål hon på min brukshundklubb är för att jag hade henne som instruktör på valpkursen jag gick med Vilda..Hon använde väldigt hårda metoder. När Vilda var 13 veckor och hon skulle hälsa på henne så började instruktören prata med en lekfull röst, och Vilda är ju en collie och dom tycker om att prata, så hon började låta för fullt och ville leka, då blev instruktören sur, lyfte upp Vilda i nackskinnet, höll en rakt upp i luften och sa till mig att Vilda började bli dominant och att jag måste se upp för henne. Då pratar vi om en ras som sällan är dominant, ganska vek och en valp som endast var 13 veckor..

Jag gick aldrig tillbaka på den kursen igen.

Tydligen har hon gjort så mot många valpar med har jag hört.



Åh, en sådan träningsgrupp hade verkligen varit jätterolig! Nordviksgruppen ;)

2010-12-05 @ 12:16:03
URL: http://www.sannidizzy.bloggagratis.se,
Postat av: Sanni

Jag vet, så jäkla sjukt.. Jag lämnade faktiskt ett klagomål, men ingenting hände. Vad jag vet så är hon fortfarande instruktör där. Antagligen för att alla på klubben är vän med henne, dom gör väl inget åt det.

funderar på att man kanske egentligen skulle ha hört av sig till SBK, för att i deras regler så säger dom ju att instruktörerna inte får göra så mot hundarna, dom ska bara vägleda en, och säga åt en själv vad man ska göra..



Haha, ja Nördviks hundgrupp låter som en bra plan det :D

Jag vet att iallafall Lisa skulle vara riktigt intresserad av det och möjligen Jossan med.

det skulle verkligen vara roligt, då får man ju även träffa alla igen :D

2010-12-05 @ 17:58:48
URL: http://sannisunshine.webblogg.se/
Postat av: Sanni

Lämnade fel bloggadress:P

Men den funkar med :)

2010-12-05 @ 18:00:03
URL: http://www.sannidizzy.bloggagratis.se
Postat av: Jessie

Så kanske dags för första löpet :) Själv märker jag inget på Ferri ännu och jag hoppas verkligen att hon väntar med det tills vi har varit på My Dog och showat ;p

2010-12-13 @ 16:27:07
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0