Glömt att berätta!! :)

Rozz är på väg att börja lyfta på benet!! :)
Han gjorde det första gången förra helgen då jag var hemma och hälsade på mamma uppe i härliga Norrland. Sen har han gjort det igen här hemma, på min bag. Precis då jag är i full gång med att sätta på Rozz och Ina deras halsband för en promenad. sånt som händer då man inte är tillräckligt snabb :P

För övrigt börjar det bli bättre och bättre för Rozz rumsrenhet. Som längst han kan hålla sig utan mycket bus är 3h eller längre om han sover, under natten klarar han sig väldigt bra. Går ut oftast sista gången mellan 23-24 tills vi vaknar strax innan 8-tiden på morgonen. Mina hundar är lite av den sovande sorten, i alla fall Ina. Beror nog mycket på då jag har jobbat natt då de ställer in sig efter mig. Är riktigt förvånad över hur duktiga de är endå. Sover hela natten (hoppas jag, i alla fall då jag är hemma) beroende på när jag kommer hem på morgonen vilket nu på senare tid oftast har varit strax innan 7snåret har de fått gått ut. frukost, lite bus då jag äter sedan går jag och lägger mig. Då är det inte långt kvar tills jag hör 8 småtassar kommer dundrandes i trappen, slänger sig ner i sacko-säcken. Sen tar det inte många röda innan båda har somnat och kan sova tills jag kliver upp igen vid 14-tiden utan att ha gjort ifrån sig. Även om Perra är hemma eller inte kommer oftast båda och lägger sig istället för att vara vaken med honom. Efter det blir det långa promenader så att de får springa av sig, lite träning och självklart den allmäna träningen :)
Efter att man har jobbat natt märker man verkligen att hundarna också har ställt om sig efter mig. Vilket blir lite tråkigt då man är ledig och ska vända tillbaka dem för vanliga rutiner. Tar inte så många dagar men det märks.

Därför är det väldigt skönt nu att jag bara jobbar kväll denna vecka och har tid med hundarna på dagarna, även var för sig vilket jag tycker är viktigt då man har två valpar. Vill ju inte att de bara ska vara beroende av varandra utan ska även kunna klara sig själva hemma samt bara vara med mig. Det är något som verkligen märks att de uppskattar! För då har ju de alla uppmärksamhet av mig och behöver inte dela den med den andre samt är det skönt för mig att bara kunna koncentrera på en då de båda fortfarande uppfostras och tränas men ligger olika. Ina som jag har haft sen hon var 8 veckor och är 7veckor äldre än Rozz har jag ju tränat med längre och hon kan fler moment, komandon än vad Rozz kan.

Det är inte fören nu som Rozz har koll på mig, ute som inne. Söker väldigt mycket ögonkontakt, bjuder in till lek och är en väldigt nyfiken kille som älskar att tugga/äta allt! :)


Kommentarer
Postat av: Emma H.

Sv: Hej Madde!

Absolut finns det planer på att börja i Agility med henne då hon har grymt mycket energi. Men innan vi börjar ska benen få växa klart på henne så de inte händer något med dem.



Så under tiden så tränar vi lydnad och hoppas komma in på en valpkurs, vilket inte ser så ljust ut eftersom jag har väntat sen hon var 8 veckor och hon är 5 månader nu. Det känns sorgligt att man ska behöva vänta till nästa år eller ännu senare nu.

2010-11-18 @ 12:02:49
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: Emma H.

Sv: Jo jag får väl hoppas på en sådan då. Känns bara så långt att vänta till nästa år xD

2010-11-18 @ 17:21:57
URL: http://akrelina.blogg.se/
Postat av: Nicklas

Hej du! Eddie har också börjat lyfta lite på benet :-)

2010-11-20 @ 17:42:46
URL: http://www.northernskillz.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0