Helgen

Har varit hemma i Härnösand och hälsat på med vovvarna. Med Ina visste jag att det skulle gå bra och var väldigt nyfiken på hur Rozz skulle klara av resan hem och ner till Sthlm igen.
Upp åkte vi bil tillsamans med Dan. Han plockade upp oss efter vägen då han själv var på väg hem efter att ha jobbat klart nere i Blekinge. Ina och Rozz sov hela vägen upp till Härnösand vilket var jätte skönt. Stannade till vid Tönnebro för rastning av hundar, kisspaus och lite matpaus. Var hemma på torsdagnatt strax inna kl 02. Då var vi trötta kan jag lova och lika så hundarna fast de redan hade sovit hela vägen från Tyresö.
Dagen efter när Bej äntligen fick träffa Ina igen och Rozz för första gången. Ina och Bej herjade på som bara den, knappt så att Rozz var med i leken nångång. Rozz försökte bjuda in till jaktlek med Bej men det var inget han var intresserad av. Bej ville bara brottas med Ina större delen av tiden som vi var där. Var inte fören på lördag/söndag som Bej började försöka leka med Rozz då Ina gärna drog sig undan då hon blev less. Rozz Var inte alls förtjust i dessa brottningmatcher utan blev för emsta dels bara sur och gömde sig under matbordet där Bej inte kunde komma åt honom. Tog tyvärr inga kort men får bli det nästa gång istället :)


Var nära att jag inte skulle få åka hem med Ina och Rozz eller bara med Ina. De lyckas charma alla! Stina har döpt om Rozz till "Bull" och skulle packa ner honom i sin väska då hon skulle åka hem på lördagen :P Mamma ville byta bort Bej mot både Ina och Rozz. Vet inte vad mina hundar gör med andra människor då de alltid lyckas bli bortskämda och nästan bortrövade vart man än är nånstans :P

Var även ute i Ramsås och träffade Dans familj. Ina och Rozz fick leka med Engla, en liten rottis tik på 1 ½ år. Gick mycet bättre med Ina och Engla nu än vad det gjorde sist. Men Engla och Rozz funkade det jätte bra med! Rozz hittade en lekkamrat som också helst leker jaktlekar. Han trivdes där ute. Sedan åkte jag och Vienna hem till mig för att jag skulle lämna hundarna innan vi åkte på släktmiddag. riktigt trevligt, lite nervöst men det gick bra :) Efter det blev det biljard med älskling, Vienna och Olle. Spelet gick si så där för mig men över lag tror jag att våra lag var ganska jämna :P
När jag kommer hem efter biljarden för att byta om snabbt innan jag och Dan skulle vidare på halloween middag hos en god vän till oss hitatde jag mamma med både Ina och Rozz i knät snarkandes i fåtöljen! Inte alls likt min mamma kan jag lova.. Hundarna var så trötta att det knappt märkte att jag var där :P



Enda stället där dom blev välomtyckta men inget mer, var hemma hos mina gudföräldrar och kusiner.
Det gick också jätte bra att åka dit. De har en leonberger hane på 7år som heter Baloo. Någon snällare hund får man ju leta efter. Han är hur go som helst, vill alltid gosa vilket kan bli lite mycket ibland. Han blev dock lite lé på Ina då hon fjäskade för honom hela tiden. Slickade honom i mungipan och det tyckte han var lite jobbigt. Gick hela tiden iväg till någon av oss andra för att bli klappad istället men han sa aldrig ifrån. Rozz funkade bättre med Baloo än med Bej. Antagligen för att Baloo är mycket lugnare och inte alls lika intresserad av att busa som lilla Bej :)
Baloo, Ina och Rozz gick så bra ihop att Ina och Rozz fick ligga och sova hos/på Baloo i mellan åt. Och alla tren sköte sig jätte bra. Ina och Rozz anpassade sig väldigt bra till Baloo. Ville Ina och Rozz leka så fick som helt enkelt göra det själva och det var inga problem med det.
Åkte tåg i från Sundsvall och det gick super! var lite orolig för Rozz hur han skulle ta det men han klarade sig galant kan jag lova!





Mamma med Ina och Rozz i famnen :)



Baloo, Ina och Rozz



Så här duktig var Rozz hela vägen från Sundsvall till Stockholm :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0