En härlig och bra dag :)

Började med en härlig promenad i morse med Ina vid halv åtta tiden idag. Var ute i nästan 1h, en helt vanlig promenad i Inas takt. Inte bara att gå, man får även räkna med en del trotsighet och nonchalant nu som börjar komma smygandes. Hon är 4mån nu och har i vanliga fall rikitgt bra kontakt med mig men man märker även att hon börjar komma i "trotts" åldern. Prövar gärna med att springa fram till främande, inte söker ögon kontakt då hon vet att det är de jag vill ha av henne vid vissa tillfällen som när man säger hennes namn. Börjar koncentrera sig mer på omgivningen runt omkring då jag vill henne något. Som tur är har jag alltid med mig hennes lilla kampsnöre och mat eller godis för att fånga hennes uppmärksamhet. Belönar mest med snöret, använder som mest rösten då och förstärker verkligen belöningen med lek och mig själv för att hon ska tycka att jag är roligast i hela världen och ingen/ingenting annat :)
För man vill ju inte behöva släpa omkring på mat eller godis på varje promenad som belöning som i slut endan blir en mutning bara för att få henne att göra som jag vill.

Senare fick hon spendera någon timma själv hemma för första gången på dagtid då jag var och käka lunch med en god vän och kollega. Gick hur bra som helst tills jag kom hem. Blev hon så glad att hon kissade på sig lite :) Innan jag gick ut med Ina var det bara att byta till en varmare jacka då det är iskallt ute nu!
Blev en vanlig promenad mest i koppel denna gång. Bra att vänja henne att man inte alltid behöver/få gå lös hela tiden som hon i vanliga fall alltid gör.

Sen tog jag fram en maddrass och bäddade i ordning den på golvet i vardagsrummet för någon timmas sömn innan jag började jobba i natt. Var ett bra tag sen jag och Ina låg och gosa/sov så här sist och det är bara hur undebart som helst!
Innan jag gjorde i ordning middag och det var dags för mig att åka på jobbet blev det en riktig härlig bus stund med insalg av sitt-stanna och lite uppletande. Gick hur bra som helst och Ina verkligen jobbade, var koncentrerad på mig större delen av tiden och framför allt, hon bara lyste av upphetsning och hade det hur kul som helst!
Skäms lite för att vi inte har gjort det på lite mer än en vecka. Men som sagt, hon var inte den piggaste hunden förra veckan heller efter att hon hade varit hos Micke hela helgen på en massa äventyr :)

Från morgon promenaden i morse :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0