Lördagskväll

Då det var fortfarande ljust ute då man kommer hem runt kl 19:00 och det är behagligt ute trots att det var grått och dimmigt så blev det en långtur med hundarna. Tog ut dom i skogen för lite uppletande innnan det blev alltför mörkt. La bara ut ett föremål denna gång som var mina nycklar. Första gången för dem med metall.
Först ut var Ina. Det tog ett tag innan hon förstod att det var mina nycklar som hon skulle hämta.
Efter en stund fick jag ta in henne och visa henne nycklarna sen var det bara att lägga ut dem igen på ett lika enkelt ställe som förra gången. Då gick det av bara farten och hon förstod direkt! La ut dem ännu en gång och hon gjorde lika bra från sig denna gång :)
Sedan var det Rozzens tur, då det även var första gången för honom så visade jag honom nycklarna först innan jag la ut dem. Så taggad han blir då han vet vad han ska får göra! :) Kan varken sitta still eller vara någorlunda tyst :P Så grymt kul att se, sen far han iväg som en pil då man släpper han och gör sitt jobb ypperligt och var jätte duktig på att hitta nycklarna alla gånger som jag la ut dem till honom. Både väldigt lätta och lite svårare då jag själv också vill kunna hitta igen dom ifall han inte skulle ha gjort det :P

Kommentarer
Postat av: Sanni

Vad kul det lät med uppletande och var roligt att det gick bra för dom :)

Än går det inte köra något uppletande här uppe, fortfarande en massa snö överallt!

2011-04-03 @ 23:20:20
URL: http://www.sannidizzy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0