Jogging premiär!

Det blev det idag för mig detta år samt premiär ever för hundarna. För att vara en gammal fotbollspelerska med 11år på naken och vewrkligen OGILLAR att gå ut och springa så måste jag verkligen säga att det var riktigt skönt att få komma ut idag trotts det dåliga vädret. Ger mig själv en guldstjärna i kanten :)
Gick väldans bra med hundarna. Båda sprang brevid mig och efter en stund började Ina att springa bakom mig. Antagligen för att hon inte har en sådan bra kondis som jag trodde. 
Rozz hade väldigt svårt att komma in i ett bra tempo då han tog "galopp"-steg istället för "trav"-steg om man nu kan förkla springstilarna så att folk förstår vad det är man menar? Förhoppningsvis kommer polleten att trilla ner för honom gällandes det också så småning om som allt annat :P
Ina däremot var duktig redan för början och sprang bara "trav"-steg och hon verkligen gillade det måste jag säga. Såg nästan ut som om hon sprang och filosoferade samtidigt och bara kopplade bort omvärlden :)
Så nu har jag hittat två bra konditions träning som passar båda, cykel för Rozz och jogging med Ina.
 
Förhoppningsvis kommer jag att vara mycket mer motiverad till en regelbunden joggning nu då jag insåg hur mycket Ina faktis gillade det.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Hejsan! Du kan nu läsa svar på din fråga gällande uträttande av behov mitt under uppletande-träningen under kommentaren på min blogg. Undrar du mer är det bara till att fråga...

Hade själv planerat joggingrunda med två av våra monsters idag, men regnet vräker ner! Nog att jag ses som galen av många, men jag är då inte helpantad, ha ha ha... stannar hellre inomhus i sköna värmen idag! :( Ja ja... hoppas på bättre väder i morgon...

Ha det fint! :)

2011-04-07 @ 09:27:20
URL: http://www.bubbasblogg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0