Oj då..

Nu var det några dagar sen sist :)
Ja vad har man att berätta om dagarna som gått mån tro?

Åkte upp till Härnösand till mamma och hälsade på förra lördagen och spenderade 4 härliga dagar med att bara vara och dra på sig en hemskförkylning olagomt tills man skulle åka hem igen.



Kan börja med att berätta om de violda hundmöterna som alltid sker hemma hos mamma.
Mammas hund Bej som jag har berättat lite om tidigare är en väldigt STOR 1åring men inte mer än 6mån metalt vilket kan vara jobbigt ibland då han inte vill lyssna på varken oss människor eller Ina och Rozz.
Ina och Bej har alltid fungerat bra ihop. Haft det hur kul som helst och väldigt mysigt tillsammans och Rozz har alltid varit den som gärna velat hålla sig undan lite för han har tyckt att Bej varit för "på" och Bej gör oftats väldigt fula tjyvnyp i bakdelen på Rozz.
Men denna gång när jag var upp var det helt tvärtom kan jag lova! Då ville Ina ABSOLUT INTE vara med i leken! Då kom Inas bithiga sida fram med en massa morrningar och säger ifrån OFTA utan att Bej bryr sig. De har ju alltid viljat leka med varandra tidigare men inte nu. Kanske Ina har lessnat på den konstanta busningen som aldrig verkar ta slut hos Bej och som aldrig lyssnar på Ina då hon säger ifrån.

Rozz slutar då aldrig att förvåna mig måste jag säga! Han är hur kaxig som helst i koppel då man är ute och går med honom med restsvans och stirrande blick men ibland blir han osäker i sin kaxighet då lägger han även på lite restragg vid hundmöten. Han är nu hela 8 månader och är mer eller mindre könsmogen. Men att träffa äldre hanar som har några år på nacken eller tokstollen Bej som är 1år och verkligen borde vara den som mäter sig med allt och alla fungerar det hur bra som helst med! Han har till och med börjat fjäska som Ina alltid gör då hon träffar andra hundar. Slickar dem i mungipan, visar de en tendens på morning eller säger ifrån backar han och bjuder in till lek istället tills den andre hunden släpper till det.
Han är bra fillurig lillkillen min.



Andra saker som vi har spenderat dagarna med hemma i Norrland var vi mest ute i Ramsås och hundarna var ute större delen av dagarna med att busa och härja, blev en del bollkastning och ett dopp i ån för Rozz.

Följde med D till en av hans barndomsvänner för att hjälpa till med att flytta på ett jakttorn som stod precis brevid en stor å så att de kunde sitta och jaga bäver. Hundarna var självklart med. Medan herrarna höll på att flytta och dona med jag hade koll på alla hundarna så att de INTE skulle trilla ner i ån som inte var isbetcäkt längre samt en liten jänta på ca 4-5år.
Allt gick väldigt bra för både herrarna och mig med alla hundarna och lilljäntan tills Rozz fick för sig att gå i närheten av ån trotts att jag hade sagt åt honom. Hinner precis säga åt honom att gå därifrån och han tittar på mig sen trillar han i vattnet. Tur att D kompis är så lång att han fick upp honom ur ån! Är riktigt djupt där fick jag höra sen, inte ens en människa bottnar där plus att det är rätt så strömt där.
Inte hindrade det Rozz för nånting heller, han var precis som om inget hade hänt.  Min lilla knäppis! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0