Snart så..

Kan man låta hundarna få börja bada! Något som jag verkligen längtar till att kunna göra! en alldeles ypperlig aktivering för hundarna då man jobbar helg. Behöver inte alls få lika dåligt samvete då man vet att de har fått ett riktigt fysiskt pass som kommer att räcka gott och väl för hela dagen.
Behöver inte heller oroa mig ifall de kommer att vara rädda för vattnet, i alla fall inte Rozzen. Tror att han medvetet letade upp alla vatten pölar idag. Vissa var så djupa att det verkligen blev ett riktigt dopp kan jag lova. Men han brydde sig inte, som vanligt :)



Vissa har frågat mig varför jag har honom kvar då han fortfarande av någon anledning kan göra ifrån sig inne samt får ett sådant tuggbehov då man lämnar de ensama. Jag säger bara, spendera några dagar med denna busiga underbara hund kommer man att förstå varför man inte kan släppa honom. Det är verkligen värt att han har dessa hyss för sig fast man inte alltid blir glad för alla gånger. Att träffa en sån charmig hund som min lilla Rozz har jag då inte gjort på länge!
För det är endå på ett vis dessa hyss som gör honom till den han är.
Vet dock inte vad jag gör för fel då han får försig att göra ifrån sig inne ibland fast man nyligen har varit ute med honom.



Vem blir inte charmad av denna underbara lilla buse? :)


Kommentarer
Postat av: Bella

Lova kan fortfarande göra inne, men absolut inte i samma mängd som tidigare. Hon tuggar på saker som oftast går sönder och har fredag varje dag. Ibland tar tålamodet slut men laddas upp under natten. Men att lämna ifrån sig dessa galna hundar skulle aldrig komma på frågan.



Tvivla aldrig på dig själv och strunta i att bevisa för andra varför du har honom kvar, det är ju inte dom du ska göra nöjd utan dig själv :)

2011-04-07 @ 23:46:14
URL: http://bellasonnerland.blogspot.com/
Postat av: Jessie

Ferri har redan badat 2 gånger hon. Det kommer bli mycket av det nu i vår/sommar. Så härligt med hundar som är badtokiga. Naala är det också! Diesel vadar mest ;)



När vi fick hem Naala var hon 10 månader, hon var INTE rumsren och bet på skor, porslinsgrejer, rev på väggar och dörrar. Det tog ett bra tag innan hon blev helt rumsren.

Ferri kan få för sig att göra hyss när vi inte är hemma. Ligger det tidningar framme är de i miljoner bitar när man kommer hem. En dag hade hon tom varit uppe på köksbordet (märkte det då vasen var vält).



Rozz är fortfarande en valp, även fast han inte direkt ser ut som en. Han kommer växa till sig och helt säkerligen sluta med sina hyss.

2011-04-13 @ 20:08:35
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0