Veckan som gått...

Har det inte alls blivit så mycket bloggandes då man knappt har suttit vid datorn. Sen har jag inte känt att jag haft så mycket att skriva om.
Blev härliga dagar i skogen ute i skogen med Ina och Rozz. Så slut de blir efter att man har spenderat ca 2-4h i skogen. I måndags när jag var med dem ute i skogen så sov de från ca kl 16:00 till morgonen efter :P Det var riktigt skönt kan jag lova. Sen i torsdags kände mg inte för att gå till skogen fast det var ett riktigt underbart väder men tror inte hundarna klagade så mycket för de. De låg och vila ganska mycket i torsdags och var väldigt lugna.
I tisdags då det var riktigt dåligt väder träffae jag Fridh, min stridspartner från lumpen och hennes underbara schäferhane Beeper. Beeper är en tjänstehund från Försvarsmakten som Fridh är fodervärd åt efter sin tjänstgöring som hundförare inom MP.
sökte själv till hundförare inom MP men blev tr¨åkigt nog inte uttagen, vet ej om det berodde på gamla fotbollskador.
Beeper är 5år nu och det gick jätte bra med både Ina och Rozz. Trodde faktis att det skulle bli lite gruff och mätning som det kan bli med två hanar men Rozz var jätte duktig! Var väldigt fjäskig för att vara honom måste jag faktist ekänna! Men skönt var det att det funkade så bra :)

Blev även en liten tur till bruks för försra gången för Rozz och första gången för mig att gå på Tyresös brukshundklubb i tisdags. Gick mest dit bara för att socialicera Rozz med andra hundar och kunna få han att koncentrera sig mer på mig och inte behöa bry sig så mycket om alla andra hundarna och även träning för skottlossning. Vilket han reagaerade väldigt bra på! 
Han har börjat med att bära svansen väldigt högt och spänt speciellt vid hundmöten. Det gillar jag inte! Det börjar bli lite bättre då man själv går med honom men då man väl möter en hund så reser sig svansen och gärna lite ragg också. Som tur är säger han inget och gör inget utfall heller. Så det är det nya jag måste jobba med lite. Men jag tror att det mesta handlar om att han är i en könsmognadsperiod då det går upp och ner hela tiden. Hoppas jag på i alla fall! :)


Kommentarer
Postat av: Jessica

Svar från min blogg ;)

Ja visst är det kul å se :D kunde aldrig drömma om att det skulle gå så pass bra :D

Pombah är snart 5 månader :p så han är rätt så stor :p men ändå liten XD

2011-04-02 @ 18:18:59
URL: http://jessciawikberg.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej! Undrar om ni kommer på kennelträffen hos Heidi den 14 maj?

2011-04-02 @ 21:46:23
URL: http://goldeneyediza.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0