En liten nackdel

Är just arbetshelgerna. Jobbar 10h, börjar kl 08-18 men måste åka med bussen redan kl 06.58 på morgonen för att vara på jobbet i tid. Annars är man inte framme fören efter kl 08 och det går ju inte då man börjar kl 08.
När man kommer hem är klockan nästan redan 19. Bara 3h på sig att spendera tid med hundarna, äta och koppla av innan det är dags för att gå och lägga sig för att sedan kliva upp igen kl 06. Speciellt lördagarna.
Men jag klagar inte alltför mycket på det. Är ju bara lördagnatt som man får lite sömn och lite tid hemma innan det är dags för sängen igen. På söndagar kan jag i stort sätt gå och lägga mig när jag vill då man börjar kl 17 på måndag och gör det resten av veckan :)
Men är man ingen morgon människa känns det bra tungt att kliva upp vid 06 akn jag lova :P


Igår när jag kom hem gick jag ut med Ina. vilket yrväder hon har blivit, riktigt härligt faktis! Hon bara skuttar fram och man kan nästan se att hon går runt och smår leer hela tiden då amn är ute nu. Då hon hade fått suttit inne större delen av dagen blev det lite tränings moment på promenaden för att få henne att jobba lite granna under denna timma som vi var ute. Gick väldans bra för att inte ha trännat så mycket lydnadsmoment. Fot är hon rätt duktig på för att inte ha tränat så mycket och regelbundet om jag får säga det själv. Kan nog bero på att hon också var så ivrig, full av energi och hungrig. Då gör man ju allt för att få lite mat som belöning ;)
Sen blev det även lite träning på sitt/stanna. Kunde ha gått bättre men hon ville inte riktigt stanna kvar, men placeringen var inte perfekt men helt okey, sen blev det även en del träning på Stå. Hon står stilla för det emsta men hon har nog inte riktigt fattat än vad det innebär då jag fortfarande måste korrigera med foten med att sätta den under magen så att hon inte sätter sig. Som jag sagt tidigare, allt går sakta men säkert framåt. Bara jag som måste ta mig i kragen och verkligen satsa mer på lydnaden som träning med hundarna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0