Första spårläggningen med Ina

Då har jag lagt de första spåren med Ina idag :)
Tanken var först att jag skulle gå promenad tillsammans med Anna och hennes lilla energiknippe Cuda. Istället frågade Anna om vi inte kunde lägga spår istället. Varför inte tänkte jag? Ina har verkligen varit en liten "terrorist" på förmiddagen idag. Hon blev kallad för det som liten och idag kom den sidan fram igen på LÄNGE med RÅGE kan jag lova! men kul var det, fick gott med skratt! Hon har varit då annorlunda hela den här veckan på ett bra sätt. Verkligen stuttsat fram då man har varit ute, äter mycket lugnare, svansen går som en trumvirrvel, ögonen bara lyser av glädje.
Så hon behövde få ur sig en massa energi så jag kunde gå hemifrån till jobbet med gott smavete och veta att hon är trött och har fått ansträngt sig lite extra idag :P

Jag la två korta spår till Ina och Anna la ett långt och kringelikrokit till Cuda.
Första spåret jag la var på max 50m då det var en stor stenhäll ivägen. För sökte gå så rakt som möjligt och la en av hennes favoritleksaker, kmapsnöre.
Första delen av spåret gick det väldigt trögt på, andra delen av spåret satte hon nästan varje fotsteg och hittade leksaken. gud vad överlycklig hon blev! Det var riktigt kul att se hur fort hon ändå förstod vad det var jag ville att hon skulle göra det och glädjen av att ha lyckats med uppgiften!
Andra spåret jag la var någorlunda rakare men då var dte en massa träd i vägen men det gjorde inget. Fick låna en spårpinne av Anna som vi drog lite korv på för att Ina förhoppningsvis skulle markera och avslutade spåret med en pipleksak och lite korv.
Samma sak hände även här fast nu var hon bara så ointresserad och flamasade mest bara runt. Fick jag säga åt henne lite och hon slutade och efter enstund tog hon upp spåret och det gick verkligen undan. Spårpinnen missade hon verkligen inte, hon lyfte upp den till och med, men kom inte med den. Men jag blev bara glad att hon i alla fall lyckades med att markera den innan hon fortsatte spåret utan problem.
Korven som belöning var ju mycket mer intressan tän pipleksaken som jag hade då lagt som belöning i detta spår.
Det här var verkligen kul och något som jag ska fortsätta med för skoj skull till att börja med!
Anna hade lagt var långt och kringelikrokit men det hindrade inte Cuda kan jag lova! Hon var riktigt duktig och markerade på alla pinnarna som Anna hade lagt ut till henne.
Ina hade sten koll på Anna och Cuda hela tiden då de gick spåret, följde dom med hörseln och var helt koncentrerad på dom. Hon till och med började pipa lite :p



Så här koncentrerad var hon på Anna och Cuda :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0