En hel TJEJ vecka ;)

Ja vad ska man börja med? Börjar väl med att berätta för en vecka sedan åkte jag och hundarna upp till bror i Gävle en sväng. Han fick låna en hund av mig tills jag ska åka ner till Port elizabeth, Syd Afrika.
Pga av olika anledningar så kände jag att jag behövde låna ut en av hundarna ett tag. Blev det min bror som bor i gävle. Han ska ändå passa hundarna då jag är bortrest. Sen fick min andra bror veta detta och frågade ifall han kunde få låna Ina. Så på onsdag kommer Ina att få åka söderöver för att spendera ca 1 och en halv evcka tillsammans med honom.



Under denna tid då jag och Ina har fått varit själva har hon blivit en helt annan hund! Hon är alltid på top, busigare, piggare och allmänt bara gladare! Var riktigt länge sen jag såg henne så här glad och det glädjer bara mig otroligt mycket! Att en sån kärlek en hund ger till en är helt obeskrivligt!

Hon är ganska rolig endå min lilla tjej. Hon vet mycket väl att hon inte alls får sova i sängen sen jag och Dan köpte oss en ny pga av att någon av hundarna hade kissat ner min andra. Men flera nätter i rad nu då jag har vaknat har min första syn varit en svart nos. En riktigt trött liten hund som ligger och sussar så gott i sängen tillsammans med matte! En sån mammagris Ina har blivit :) Brukar alltid märka då hon hoppar upp i sängen då hon inte alltid är den smidigaste hunden. Antingen så är det jag som har varit riktigt trött eller också Ina som har blivit mycket smidigare att hoppa upp i sängen utan att märkas.

Har även haft ett riktigt trevligt besök i veckan av en riktigt god ovän från gymnasietiden.
Tack Stina för att du kom och gjorde min vecka :)

För några kvällar sedan, tro om det var i tisdags? Var jag och Stina ute och gick med Ina en sträcka på ca 3km. Efter halva vägen hittade Ina en "kort" sly på ca 2m, kanske lite längre till och med. Hon bar på den halvvägs hem och var hur stolt som helst då hon bar på den. Ibland såg hon bara allt för rolig ut. Specielt då hon skulle bära den på mitten kunde det hända ganska ofta att hon gick mer åt höger/vänster beroende på vilken ände som var tyngst. Hon satte sig och kissa med den i munnen också. Det var verkligen en rolig syn. Balansera då man kissar bara för att hålla i sin "pinne" :) Hon bar den så hela vägen hem nästan. Precis nedanför mig där vi alltid går kom hon inte emellan med sin pinne då det är hinderivägen som kan vara vid ett tågräls då man ska gå över. Vet inte riktigt vad man ska kalla det mer än för hinder. Gud så hon tänkte för att försöka få med sig den. Riuktigt roligt men det slutade med att hon lämnade slyn där.



Tåget hem från Gävle
En "liten" knähund ;)



Så ledsen man kan se ut då man inte får ligga hos Matte längre ;)



Inas "korta" sly som hon gick och bar på ca 1,5 km





En bild från vår långa 2h tur ute i går (Fredag 4/2)



Gillar att hitta kundvagnar under promenaderna.
Ett ypperligt tillfälle att träna lite gallerunderlag och oljud, enligt mig.
Inte alla som behöver hålla med mig på de.


Kommentarer
Postat av: Jessie

Naa va söt hon är Ina där hon sitter i kundvagnen :)

2011-02-16 @ 19:40:00
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0