Uppletande

Ja vad ska man säga? Är riktigt stolt över min lilla Ferdinand ;)
Tränade lite uppletande med hundarna idag inne så det fick använda sig av huvudet lite extra idag innan det var dags att åka på jobbet. Så varför inte börja lite lätt inne? :)
började först med Rozz, vilket var riktigt spännande då han inte riktigt har förstått det här med att komma tillbaka med leksaker utan det är bara kul att springa efter dom. Men det gick förvånatsvärt bra måste jag säga! Provade lite och det gick galant. Sedan fick Ina göra några gånger. Sedan var det vila och jag tänkte köra samma sak igen fast nu under 10min. Bestämmde mig först med Rozz då han var så taggad! Det var så pass att han till och med kissade på sig av upphetsning, han märkte det inte ens själv utan såg väldigt chockande på mig då jag stoppade honom.
Sedan var det Inas tur igen och det gick också väldigt bra, lite störigt tyckte hon då Rozz gnällde och levde om i buren, kunde inte ens sitta still då Ina höll på. Lill knäppisen min :)
Ina orkade inte riktig hela 10min vilket inte var alls så konstigt. Sista uppletande la hon i stort sett nästan av, men lyckades peppa henne lite extra så hon hittade pipleksaken. Sedan var det vila eller också bus med kusinen.
Just nu när man känner ett sånt lyckorus av bra träning från båda vill man bara ut och få kunna fortsätta på barmark.

Hade ju velat gå i skogen med hundarna nu men känns inte alls som en så jätte bra idé då det är sån hårdyta på snön att hundarna gör mer illa sig än att det gör någon nyttig träning. Så det får bli promenader i stället och en massa bus :P


Kommentarer
Postat av: Andrea & de övriga busarna

Kul att poletten ramlat ner hos Rozz ;) (tänker på att han lämnar åter sina fynd), hi hi hi... Nu är det bara till att hoppas att ni snart skall få prova på uppletandet utomhus, men det är klokt att invänta barmark då både Rozz och Ina är under upplärning! Ha det bra! :)

2011-01-13 @ 09:45:55
URL: http://www.metrobloggen.se/bubba

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0