Cykel premiär!

Ja idag efter att man hade blivit klar med tvätten och hundarna lekt av sig ute på altanen i snön ett tag kände jag mig för en cykeltur. Så det blev cykelpremiär för mig i år och defenetivt för hundarna kan jag lova! Det är något som jag verkligen ska fortsätta med, speciellt med lill Rozzen då han har så svårt att kunna koppla av och göra av med all sin energi som han har. Känns verkligen som om att man inte riktigt har kunnat hittat något "jobbigt" fysisk aktivering för att kunna trötta ut honom under vintern förutom att pulsa runt i djupsnön.

Då det var första gången som jag cyklade med Rozz var hans reaktion på både cyklen då man gick brevid och under själva cyklandets. Första reaktionen han visade var stor nyfikenhet på cyklen vilket gjorde att han sprang lite mer i vägen än på sidan om men det tog inte lång tid förren han hittade rätt plats och tempo. Han seg verkligen ut att tycka det var riktigt roligt! Cyklade inte aallt för långt med honom, tror att det var runt 2km bara. Det var nog jobbigt för honom. Såg hur han bet ihop för att inte visa sig trött men matte kan man inte lura gosse ;) Det märktes då man kom in. Han bara la sig ner i hallen innan man hann börja torka tassarna/magen på honom.

Passade även på att ta en tur med Ina direkt efter Rozz. Hon reagerade inte alls likadant som Rozz. Ina är den som är mer försiktig och tar längre tid på sig att vänja sig vid nya föremål än vad Rozz gör. Så med henne fick jag gå en bit med innan jag kunde börja cykla med henne. Just för att få henne att kunna våga sig att gå någorlunda nära cyklen så att man inte har ett helt utsträckt koppel ut på sidan. Men efter ett tag gav det med sig också. Tyvärr vågade jag inte cykla lika långt med henne som med Rozz då jag upptäckte att hon började halta lätt och lyfta ena bakbenet under turen. Då var det var det bara att vända om för att gå/cykla hem igen i lugn takt. Trodde jag ja! Hon visade absolut ingenting då vi vände om men tog de lugnt i vilket fall utan hon rusade på som om ingenting hade hänt precis som vanligt. Så i morgon blir det att cykla med Rozz och promenad med Ina.


Kommentarer
Postat av: Jessie

Å jag vill också komma ut och cykla med hundarna. Diesel och Naala tycker om det och jag är helt säker på att Ferri också kommer göra det. Bara snön försvinner så blir det cykelturer :)Dock lugnt med Ferri innan hon är röntgad.

Kommer du åka på någon utställning i sommar? Vore kul att få träffa syrran och Rozz oxå såklart!

2011-03-09 @ 17:35:17
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0