Inte alls kul..

... med magsjuka i familjen.

Varning för känsliga läsare! Inte alls ett trevligt inlägg om man är känslig för prat om avföring hos hund..



Nu har Ina åkt på ännu en till omgång med magsjuka (tror och hoppas jag på) sen i lördags. Hon mår prima, är pigg som en lärka och svår att nästan hålla lugn då man är ute. I lördags kväll när jag kom hem från jobbet när jag var ut med hundarna på den vanliga kvälls promenaden på min arbetshelger märker jag att Ina har diarré och sedan efter ett antal gånger som hon gör sina behov märker jag att hon börjar bajsa blod. Inte i mängder som tur var. Sedan var det samma visa igen på söndagsmorgon och när jag kom hem men då var hon i stort sett tom och det kom mest bara blod. Ringde då min underbara uppfödare Heidi för att rådfråga henne om vad det akn vara, blev väldigt orolig då det kommer blod o avföring coh det säger ju sig själv! Pratade med henne ett tag i alla fall och vi kom fram till att det måste vara magsjuka som Ina har drabbats av då hon fortfarande är pigg och ang om blodet i avföringen kan vara från tarmen då hon har skitit så mycket. Heidi tipsade även mig om att ge Ina lite vispgrädde på en tesked då fettet lägger sig som en hinna i magen.
Var dock mycket bättre imorse, mycket fastare avföring vet dock ej av vad då hon inte har fått någon mat på 2 dagar. Kokade i alla fall upp lite ris åt henne som hon fick lite idag och vad jag vet har reagerat väldigt bra på.
Som tur är så har jag lyckats övertala min bror att stann ahos mig tills på onsdag. Så nu vet jag att mina hundar i i goda händer om det skulle hända något som om att Ina skulle bli värre under dessa kvällar då jag jobbar :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja det måste vi absolut göra!



Mindre roligt med magsjuka, som det förhoppningsvis är.

Usch.. Jag skulle ju få panik o gråta floder om jag skulle märka ngt sånt. :P Men det är väl så vi är, vi hundägare, våra hundar är inte bara hundar... Det är ju våra bebisar. =)

2011-03-21 @ 20:03:53
URL: http://zillaochjag.blogg.se/
Postat av: Jessie

Stackars Ina. Hoppas hon snart blir bra. Diesel hade problem med magen i somras, blod i avföringen och dålig i flera dagar. Men jag gav honom ris, fisk och morotspuré och tillslut blev han bra. Men visst blir man orolig. Fy!

2011-03-22 @ 20:46:07
URL: http://jessams.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0