Mys i skogen med lite korvgrillning

Blev det idag ute i skogen tillsammans med hundarna innan det var dags att göra sig i ordning för jobbet. Uppskattades väldigt mycket kan jag lova! Hundarna var helt slut då vi kom hem.

Vaknade till ett sånt fint väder runt 09:30 idag och kände att det skulle vara trevligt med att sitta i skogen uppe på höjd med en utsikt över en sjö i det härliag vädret som var. Efter morgon promenaden var det bara att knata iväg till affärn och kolla om de hade engångsgrillar hemma och sån tur jag har hade de grillar hemma. Började packa ner grillen, korven, senap, ketchup, kampsnöre till hundarna samt vattenflaska och skål till hundarna. Tyckte att jag lika gärna kunde sitta ute i skogen och mysa i några timmar med hundarna med lite grilladvarmkorv istället för att vara hemma som är alldels för ofta tycker jag.
När jag hittade den perfekta platsen så gick ju självklart solen i moln och den ville självfallet stanna där bakom också. Lite syrt var de men det hindrade inte  mig. Fick njuta av att se hundarna springa omkring och leka och bara ha hur kul som helst :)
Börja de tända den förbaskade grillen som inte riktigt ville starta så det var bara att leta reda på lite näver som fick igån en del av grillen så att jag kunde grilla.
Ina och Rozz var jätte duktiga med att inte stjäla några korvar eller bröd ur förpackningen eller från grillen. Riktigt flr vånad då Rozz ALLTID tar det han vill ha den busen :P
Hade självklart med mig kameran men då jag nu sitter på jobbet kan jag tyvärr inte dela med mig av några bilder utan ska försöka komma ihåg att lägga in några då jag kommer hem eller också i morgon :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0