Guldklimpen



Det är Rozz det!
Mitt tunga beslut som jag fattade i veckan efter en hel del tänkande fram och tillbaka beslöt jag mig för att lämna tillbaka honom då jag hade han på halvfoder.
Det var ett riktigt tungt beslut att fatta men rätt. Han är en kille med väldigt mycket motor, mycket glädje och ett hjärta av guld. Trotts alla dessa underbara egenskaper så blev det en del krock som jag till slut inte längre kände att jag orkade med.
Ina och Rozz är rätt så jämngammal och har två helt olika personligheter som inte riktigt gick ihop i längden.
Rozz är den som är aktivast och nånting skall ske hela tiden, om inte så blev det en hel del tuggandets som sattes i verk så både det ena och det andra har rykt här hemma samt att han inte har blivit riktigt 100% rumsren under de 7 månaderna som han bodde hemma hos mig. Då jag bor hemma hos min biologiska pappa och har min pojkvän kommer till mig ganska ofta så blev även de drabbade av allt detta.
Perra då det är hans hem, blev för mycket då han började kissa på inredningen samt på väggar. 
Dan då han aldrig riktigt kunde koppla av utan att ha ett extra öga min lilleman för att ha koll på honom för att se till att han inte tuggade eller gjorde ifrån sig inne. Vilket han oftast gjorde då jag inte var hemma utan då någon annan passade honom, hemma som borta.
Samt att Ina blev åtsidosatt som jag inte riktigt hade tänkt på fören nu under de senaste månaderna.
Hon blev det tack vare att jag koncentrerade mig ganska mycket på att aktivera Rozzen så pass att han skulle hålla sig innan jag gick ut och dylikt. Det hjälpte oftast men då Ina inte har varit så bra i vänsterbak på längre tid så har hon inte fått följa med alla gånger och har då inte kunnat gått 100% ut med Rozz, eller med Ina för den delen. Då man måste ge båda lika mycket uppmärksamhet. Det blev jobbigt i längden att försöka ge 100% till båda under tiden som de växte upp under valptiden och man hade för högra krav på sig själv som man ville uppnå med båda men som man inte alltid lyckades med hur mycket man än ville.
Man är ingen superwomen som orkar med hur mycket som helst.
Är riktigt nöjd ändå med Ina och Rozz då båda är riktigt underbara hundar att jobba med!
Jag kunde inte ge båda allt det de behövde och som man hade kunnat lagt ner på dem var för sig om man bara hade haft en av dem, men är riktigt nöjd med det jag har åstadkommit med båda.

Rozz kommer alltid att ligga mig nära om hjärtat. Han är verkligen en kille med STOR personlighet. Jag vet att han kommer att ge sin nya ägare lika mycket glädje och framför allt all hans kärlek som bara han kan ge som han har gett mig under de här underbara 7 månaderna. Bortsett från alla de krockar som har åstadkommit så finns det verkligen många underbara minnen tillsammans med Rozz :)


Rozz bor just nu tillsammans med sina föräldrar hemma hos Sophia och Roger.

Kommentarer
Postat av: Nataly & Herrman+Ali

Jag såg det på Sophias sida.

Jag tyckte verkligen om honom massor.

Hade jag inte precis fått hem Ali hade jag funderat på att erbjuda honom en plats här med Herrman. Men som du säger så verkade han kräva en hel del och det blir svårt med en 3 månaders också ;)



Håller tummarna på att det löser sig till det bästa och hoppas jag ser dig och Ina nästa år med.

2011-05-29 @ 00:06:42
URL: http://baibee.moonfruit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0