Kennelträff och en del träning.

Har haft lite blogg torka fast man har haft en del att skriva om men bara inte känt lust med att bänka mig framför datorn då jag har varit ledig. Dörför är det en fördel med att kunna blogga på jobbet, nackdel att man alltid får lägga in bilder efteråt om det är några som man vill dela med sig.

Ja kan ju berätta om veckan som gick. Var ju som sagt först upp till Hsand för att hälsa på familj och vänner samt hinna med en del övningskörning. Kom hem ifrån Hsand onsdagkväll och var hemma till fredag eftermiddag.
Då jag och vovvarna begav oss vidare mot Svanskog för en Kennelträff som hade anordnats i lördags hos Andreas och Heidi.
Var riktigt trevligt och kul att få träffa Heidi och Andreas igen samt alla hundägare och kullsyskon till Ina och Rozz.
Vi alla träffades först på en grusplan för lite gemensam träning samt enskild med Heidi och självklart blev det en hel del hundprat även om annat under tiden då vi inte tränade.
Efter att vi var klar med träningen åkte vi hem till Heidi och Andreas för lite grillning då alla hade börjat bli rejält hungriga med en heldag av lydnadsträning, utställningsträning, fotografering och prat.
Efter middagen blev det även en kaffe med krusa, ännu mera prat och bilder på hela Conviction´s hundar samt Blade som är fader till Rozz kull.
Det var inte bara valpar från Inas och Rozz kull utan även från två tidigare kullar från Conviction´s. Conviction´s Enduro, Dante som är bror till Convition´s Elit, Varja som är mamma till Rozz kull och Conviction´s Caliber, Rokko. Samt Paula var där med sin amstaff tik Dede som inte kommer ifrån Conviction´s kennel.

En sak som jag dock är lite missnöjd med är att jag inte tog en enda bild!! Var jätte duktig att ta med mig kameran, laddade till och med batteriet hemma hos Heidi och Andreas men liks för baskat tog jag inte en endaste bild!
Tur i alla fall att det finns en hel del bilder på Heidis blogg, Sophia och Rogers blogg/hemsida och sen har Paula tagit en hel del bilder också.

I söndags innan jag for hem till Sthlm igen så blev det lite mer lydnadsträning samt att jag la ett spår till Ina. De som var kvar efter lördagens händelserika dag var Emmelie och Nataly med sina vovvar. De hade en lång körväg hem så de stannade kvar och fick tälta på Heidis och Andreas gård :)
Ina var verkligen taggad på spåret. Ska börja lägga spår lite mer regelbundet åt henne.



Ina har blivit mycket bättre i benet efter att hon gick på metacom. Hon får ta det lugnt fortfarande men får nu vara ute och springa lite mer fast under uppsikt så att det inte blir allt för mycket påfrästningar direkt efter medecineringen.
Så i morse fick det bli en liten jogging runda och då fick även lilla Ina följa med för andra gången. Blev en mycket kortare vända nu och inte alls lika snabb som det var sist. Hon visade inga tecken alls på att få ont men ska fortfarande ta det lugnt med sådana påfrästande aktiviteter med henne, hade tänkt att hon får följa med ut och jogga/springa ca 1-2ggr/veckan sen längre promenader, härja på fritt för egen maskin och mycket simning ska det bli kan jag lova! :)
Har även tagit upp lydnadsträningen med Ina. Efter att jag såg vilken motivation hon har nu och vilken motor som ligger gömd inne hos henne som lyser med sin frånvaro i vanliga fall. Men gud vad pigg och alert hon är nu då man ska träna lydnad! Så grymt kul och det blir bra resultat och hon gör verkligen ALLT för sitt kampsnöre :P Har också kommit på ett bra sätt att bygga upp hennes motivation och intresse. Med att hon får sitta fastknuten brevid då jag tränar med Rozz. Hon blir som tokig nästan när hon ser att Rozz blir belönad med sin favorit leksak, kampsnöret :)

Rozz hade jag tagit upp lydnadsträningen med lite innan och gud vilken motor den unge herrn har! Han blir aldrig trött tror jag!
Förutom i söndags då vi åkte hem. Han var helt slut då tror jag efter helgens alla händelser. Han och Ina sov hela vägen hem från Svanskog + att de somnade direkt i soffan då vi kom hem. I vanliga fall brukar han kunna vrida och vända på sig, hitta allt möjligt att försöka äta upp eller tugga sönder av rastlöshet. När man kommer hem brukar han alltid försöka få igång Ina men inte då. Så det känndes riktigt skönt att veta att han kan bli riktigt trött också och inte bara gå på överskottsenergi 24/7 :)



Kommentarer
Postat av: Sanni

Ah, jag misstänkte faktiskt att det var lite berner i honom, det såg ut som det! Han var verkligen huuuur fin som helst!

Det går jättebra med Vilda & valparna, hon tar jättebra hand om dom enligt uppfödaren :)Ska ner dit i helgen och hälsa på dom för första gången, och nästa vecka får jag hem Vilda igen.

Jag har ärligt talat fäst mig vid hela bunten, även om jag inte träffat dom. Men bara tanken på att det är Vildas valpar gör att jag vill ha hela bunten :)

2011-05-19 @ 19:26:30
URL: http://www.sannidizzy.bloggplatsen.se
Postat av: Nataly & Herrman + Ali

Hej!



Paula har http://paulasblogg.wordpress.com/



Jag fick även lite bilder från andra dagen som jag kommer lägga ut på min blogg. Den finns under länkar på min hemsida :)



Rokko är Convictions Caliber :)

2011-05-26 @ 20:52:23
URL: http://baibee.moonfruit.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0